Znalezione obrazy dla zapytania Sophie Ellis-Bextor - Murder On The DancefloorAmeryka miała księżniczki w swoich muzycznych obszarach – Britney i Aaliyah. Australia daleko sięgającą płytę Kylie MinogueFever. A Wielka Brytania – rozpadnięte na solowe projekty Spice Girls oraz debiutującą Sophie Ellis-Bextor z płytą Read My Lips. Jak na Murder on the Dancefloor zareagowała reszta świata?

Sophie Ellis-Bextor rozpoczęła muzyczną karierę w 1997 roku w grupie theaudience, która wykonywała alternatywny pop-rock. Po wydaniu jednej pozytywnie przyjętej przez krytyków płyty, grupa rozpadła się. Ich imienny album dotarł do 22. pozycji na angielskiej liście wydawnictw muzycznych, z kolei trzy z czterech promujących płytę singli, były notowane na brytyjskiej liście przebojów. Już wtedy dziennikarze zwróciwszy uwagę na młodą wokalistkę i tytułując ją najseksowniejszą kobietą rocka, wróżyli jej wielką karierę.

nullPo rozpadzie zespołu, wokalistka miała blisko roczną przerwę na scenie. Powróciła 14 sierpnia 2000 roku wraz z singlem Groovejet (If This Ain’t Love) nagranym z włoskim DJ-em Spillerem. Piosenka okazała się ogromnym sukcesem komercyjnym, a sprzyjał mu także fakt, że tego samego dnia ukazał się debiutancki singel byłej członkini zespołu Spice Girls, Victorii BeckhamOut of Your Mind. Sprzedaż obydwu piosenek utrzymywała się w Wielkiej Brytanii w pierwszym tygodniu na podobnym poziomie, jednak pod sam koniec tamtego tygodnia Groovejet (If This Ain’t Love) ostatecznie przegonił hit byłej spicetki.

W 2001 roku ukazał się debiutancki album artystki zatytułowany Read My Lips. Pod względem wyników sprzedaży płyta nie była majstersztykiem, jednak zdołała zyskać sympatię ogromnej rzeszy słuchaczy. Debiut Sophie najlepiej poradził sobie w Australii na miejscu 9, Norwegii na 7, Nowej Zelandii na 9, Szkocji na 2 oraz Anglii również na drugiej pozycji – tam też nagrodzono płytę platyną. nullNagłaśniały ją cztery single, z czego najpopularniejszy z nich – Murder on the Dancefloor okupował pierwsze miejsca europejskich list przebojów przez ponad dwadzieścia tygodni, został także najczęściej graną piosenką 2002 roku w Europie. Piosenkę łączącą style nu-disco i pop-dance skomponowano w składzie Sophie Ellis-Bextor, Gregg Alexander oraz Gregg Alexander i Matt Rowe. Singiel świetnie sobie radził na międzynarodowej arenie, wliczając 3 miejsce w Australii, 2 w Brazylii, 5 w Kanadzie, 3 w Danii, 2 na Węgrzech oraz w Irlandii, Nowej Zelandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Na szczyt podium piosenka wspięła się jedynie w Polsce, zaś w Belgii, Francji i Anglii pokrył się złotem, a w Australii – platyną. W tym samym roku album Read My Lips doczekał się reedycji, a Sophie Ellis-Bextor wygrała Recording Artist Award. Od 2002 roku trzy lata z rzędu, wokalistka była nominowana do nagrody dla najlepszej brytyjskiej artystki śpiewającej solo.

Murder on the Dancefloor w wersji fizycznej zawiera rozmaite klubowe wersje między innymi od Parky & Birchy, Jewels & Stone, Danny D – w zależności od terenu ich wydania (UK, Kanada, Niemcy, USA). Morderstwo na parkiecie uchwyciła reżyserka Sophie Muller, znana ze współpracy z takimi artystami jak Beyoncé, Coldplay, No Doubt, Sade, Shakira, Sugababes, Shakespears Sister, The Killers, Annie Lennox, Eurythmics i Björk.