W momencie, gdy na przełomie wieków sceną zaczęły rządzić blondynki, znalazło się również miejsce dla ciemnowłosej debiutantki, która wniosła na nią swój latynoski temperament i przebojowość. Mowa oczywiście o Natalii Oreiro, która w bieżącym roku świętuje 20-lecie debiutanckiego albumu, znajdującego się na półce każdego miłośnika serialu Zbuntowany Anioł.

null
null

Natalia Oreiro swoje artystyczne talenty zaczęła rozwijać już w wieku ośmiu lat. Podjęła wówczas naukę gry aktorskiej, a cztery lata później poznawała tajniki świata reklamy. W 1995 roku otrzymała rolę w operze mydlanej Dulce Ana. Niedługo potem pojawiły się kolejne telewizyjne propozycje. W 1998 roku wspólnie z Chórem Kennedy i ponad 120 innym artystami nagrała utwór Paths of the Soul. Artystka sprawnie dzieliła aktorstwo z muzyką, czego dowodem był debiutancki, imienny album. Premiera płyty jeszcze bardziej podgrzewała temperaturę w środku upalnego lata, a dokładniej 14 lipca 1998 roku. Latynoskie rytmy towarzyszyły dwunastu piosenkom, z czego pięć stały się singlami. Pierwsze dwa Que Si, Que Si oraz De Tu Amor mimo że na późniejszym etapie promocji krążka stały się rozpoznawalne, pierwotnie nie cieszyły się sukcesem w Polsce. Gwiazda Natalii rozświetliła pełnym blaskiem polski rynek dopiero po ukazaniu się trzeciego singla – Cambio Dolor, który był również wizytówką telenoweli Muñeca Brava, znanej szerszej publiczności jako Zbuntowany anioł, którego pokochali polscy widzowie. Wokalistka grała w nim główną rolę Milagros, za która była dwukrotnie nominowana w 1998 i 1999 roku do nagrody Martín Fierro Award (najbardziej prestiżowa nagroda argentyńskiego radia i telewizji) w kategorii Najlepsza Aktorka i Główna Rola w Serialu. nullNa terenie Argentyny wydawnictwo w pierwszym tygodniu znalazło 60 tysięcy nabywców, a po dziś dzień wynik wzrósł do blisko pól miliona egzemplarzy. Poza rodzimym krajem debiut artystki został zauważony i doceniony przede wszystkim w Polsce, gdzie płyta otrzymała status platyny, podobnie jak na Węgrzech oraz w Rosji. W europejskich krajach debiutancki album kupiło ponad 700 tysięcy słuchaczy, w tym 150 000 w Polsce. W naszym przypadku, oficjalna premiera krążka miała miejsce dopiero w sierpniu 2000, czyli dwa lata po Argentynie. Nie przeszkodziło to jednak w aktywnej promocji, w ramach której Natalia zagościła w Polsce w 2000 i 2002 roku.

nullPiosenka Cambio Dolor rozpoczynająca każdy odcinek słynnego serialu została skomponowana przez Rossi López i Pablo Duranda, tak jak przeważająca część materiału zawartego na płycie. Singiel gościł na argentyńskiej liście przebojów przez 19 tygodni, natomiast w takich krajach jak Izrael oraz Rosja wspiął się na szczyt zestawień. Fizyczny singiel wydano na CD w Polsce, Grecji oraz Chile, które dodatkowo zawierają klubowy remiks od Pumpin Doll’ w wersji radiowej i klubowej. Utwór zasilił także składankę 2001 Fans Edition wydaną na terenie Czech oraz na Węgrzech.

Pierwotna wersja okładki płyty różniła się od międzynarodowej edycji, która mogliśmy podziwiać na pólkach sklepowych w Polsce. Wydanie między innymi od BMG Polska rożni się przede wszystkim kolorystyką i bookletem z tekstami piosenek.

null
null

Poprzedni artykułThrowback Review: Czesław Śpiewa – Debiut (2008), recenzja Karoliny Babik
Następny artykułToni Braxton – Sex & Cigarettes (2018), recenzja Zuzanny Rubaszewskiej