Starboy wraca na szczyt po dwóch tygodniach, gdy na 1. miejscu listy Billboard 200 znajdowała się świąteczna płyta grupy Pentatonix. Poza tym w TOP 10 aż 4 soundtracki. Wśród singli zdetronizowane zostaje Black Beatles.

BILLBOARD 200

The Weeknd wskakuje na szczyt, chociaż popularność płyty Starboy spadła aż o 26 procent względem wcześniejszego tygodnia. Dużo więcej stracił jednak album A Pentatonix Christmas, który spadł aż na 41. miejsce zestawienia. Mimo to jest jedynym bożonarodzeniowym wydawnictwem, które utrzymało się w pierwszej setce w poświątecznym tygodniu.

Fenomenalnie radzą sobie ścieżki dźwiękowe do różnych filmów. Jest to specyficzna sytuacja dla pierwszych tygodni po okresie świątecznym i ogólnie dla stycznia. Tym razem jednak, po raz pierwszy w XXI wieku, aż 4 soundtracki dostały się do pierwszej dziesiątki. Na pozycję wicelidera udaje się awansować soundtrackowi do filmu znanego w Polsce pod tytułem Vaiana: Skarb oceanu. Płyta ta jednocześnie jest najchętniej kupowaną płytą minionego tygodnia. Poza tym na 8. miejsce awansuje muzyka do kolejnego filmu animowanego – Sing. Pozycje 9. i 10. należą z kolei do ścieżek dźwiękowych z filmów Legion Samobójców oraz Trolle.

POSITION ARTIST ALBUM UNITS (Pure) [Streams] CHANGE
#1 The Weeknd Starboy 69,000 (18,000) -26%
#2 Soundtrack Moana 64,000 (44,000) +21%
#3 Bruno Mars 24K Magic 45,000 -44%
#4 Drake Views 41,000 -17%
#5 J. Cole 4 Your Eyez Only 39,000 -48%
#6 Cast recording Hamilton 32,000 -41%
#7 Twenty One Pilots Blurryface 30,000 -42%
#8 Soundtrack Sing 28,000 -9%
#9 Soundtrack Suicide Squad 27,000 -36%
#10 Soundtrack Trolls 26,000 -28%

BILLBOARD HOT 100

W ostatnich trzech tygodniach za każdym razem dochodziło do zmiany na 1. miejscu tego zestawienia. Najpierw zamieszanie wywołał The Weeknd, którego Starboy dzięki licznym promocjom dotarło w końcu na szczyt. Następnie, gdy promocje dobiegły końca, pozycję lidera ponownie objęli chłopaki z Rae Sremmurd. A w tym tygodniu najpopularniejszym singlem zostaje hiphopowy kawałek Bad and Boujee, którego wykonawcami są Migos oraz Lil Uzi Vert. Jest to już kolejny viralowy hit, który tak dobrze radzi sobie na amerykańskiej liście przebojów. Piosenka idzie w górę w streamingu, gdzie jej wynik wynosi 35,3 mln streamów w ciągu tygodnia oraz w airplayu i sprzedaży cyfrowej, gdzie poprawia swój wynik o 35 procent. W przyszłym tygodniu utwór może jeszcze poprawić swoje osiągnięcia, dzięki przemowie amerykańskiego aktora Donalda Glovera podczas gali rozdania Złotych Globów. W swojej wypowiedzi podziękował on twórcom przeboju za tę piosenkę, nazywając ją „the best song ever”.

Na 2. miejsce spadła piosenka, która siedmiokrotnie przebywała na szczycie listy. Black Beatles zaczyna odnotowywać duże spadki zarówno w streamingu, jak i w sprzedaży. Dość niespodziewanie na najniższy stopień podium powracają The Chainsmokers z przebojem Closer. Wymieniają się oni miejscem ze słabnącym już Starboy. Pierwszą piątkę uzupełnia Bruno Mars, którego 24K Magic po raz pierwszy zostaje najchętniej kupowaną piosenką za oceanem. Na pozycjach numer 6. i 7. mamy do czynienia z awansami. Kolejno są to Side to Side Ariany Grande oraz Don’t Wanna Know grupy Maroon 5, które powraca do najlepszej dziesiątki po tygodniu przerwy. Również Bad Things dokonuje tego wyczynu. Miejsca 8-9 pozostają natomiast bez zmian. Z TOP 10 wypada Juju On That Beat oraz Broccoli.

Top 10:
1. Bad and Boujee (+1)
2. Black Beatles (-1)
3. Closer (+1)
4. Starboy (-1)
5. 24K Magic (=)
6. Side to Side (+1)
7. Don’t Wanna Know (+4)
8. Let Me Love You (=)
9. Fake Love (=)
10. Bad Things (+2)

Others:
12. Scars to Your Beautiful (+3)
14. I Don’t Wanna Live Forever (Fifty Shades Darker) (+8)
18. Bounce Back (+3)