Grupa wokalna Pentatonix spędza drugi z rzędu tydzień na szczycie listy albumów za sprawą swojego ostatniego świątecznego wydawnictwa. Wśród singli, po krótkiej przerwie, znów najlepsze okazuje się Black Beatles. Dużo hip-hopu w TOP 10.

BILLBOARD 200

Album zatytułowany A Pentatonix Christmas świetnie radzi sobie na liście od momentu debiutu. W minionym tygodniu płyta ta rozeszła się w ilości 101 tys. unitów, co pozwoliło jej pozostać na pozycji lidera. Nie ma się co dziwić, bowiem obecne zestawienie obejmuje świąteczny tydzień. Na 2. miejsce awansuje The Weeknd, którego album Starboy wciąż jest bardzo chętnie kupowany i słuchany wśród Amerykanów. To samo tyczy się Bruno Marsa. Jego 24K Magic co prawda spada o jedno oczko, ale wciąż utrzymuje się na podium.

W pierwszej dziesiątce po raz kolejny próżno szukać nowości. Pojawiło się natomiast kilka powrotów spowodowanych promocjami i wyprzedażami. W ten sposób na 7. miejsce udało się wskoczyć chłopakom z Twenty One Pilots. Sprzedaż cyfrowa płyty Blurryface wzrosła aż o 268 procent względem wcześniejszego tygodnia. Drake, również dzięki promocji na album Views, awansował zaś na miejsce 8. Powrót do TOP 10 zaliczyła ścieżka dźwiękowa do filmu Suicide Squad. W tym przypadku na pewno pomogła też nowa EPka zespołu Twenty One Pilots, zawierająca m.in. przebój Heathens.

POSITION ARTIST ALBUM UNITS (Pure) [Streams] CHANGE
#1 Pentatonix A Pentatonix Christmas 101,000 (82,000) -55%
#2 The Weeknd Starboy 94,000 -7%
#3 Bruno Mars 24K Magic 81,000 (55,000) -29%
#4 J. Cole 4 Your Eyez Only 75,000 -16%
#5 Cast recording Hamilton 54,000 -7%
#6 Soundtrack Moana 53,000 +4%
#7 Twenty One Pilots Blurryface 52,000 +37%
#8 Drake Views 49,000 +48%
#9 Pentatonix That’s Christmas to Me 42,000 -45%
#10 Soundtrack Suicide Squad 42,000 +25%

BILLBOARD HOT 100

Liderem notowania po raz siódmy zostają Rae Sremmurd. Nagranie Black Beatles, które w tamtym tygodniu musiało uznać wyższość singla Starboy, ponownie awansuje na szczyt zestawienia. Pomimo coraz niższych wyników w streamingu utwór ten zanotował ponad dwukrotny wzrost w sprzedaży cyfrowej, co pozwoliło na ponowne objęcie liderowania. Wspomniane wcześniej Starboy w wykonaniu The Weeknd’a spada z 1. miejsca o dwa oczka. Na 2. pozycję awansuje natomiast trio Migos z raperem Lil Uzi Vert na featuringu. Jest to kolejny viralowy hit, któremu w ciągu ostatnich tygodni udaje się wskoczyć do czołówki listy. Dzieje się tak głównie dzięki streamingowi, który w przypadku tej piosenki w ponad 50 procentach pochodzi z YouTube.

Poza podium spada jeden z największych przebojów minionego roku, czyli Closer. Kolaboracja duetu The Chainsmokers z wokalistką Halsey utrzymuje się w pierwszej dziesiątce od dnia debiutu na liście, a więc już przez 22 tygodnie. Od miejsca 4. do 8. zanotowane zostały spadki o jedną pozycję. Związane jest to z dużym awansem aktualnego wicelidera, czyli Bad and Boujee. Miejsca 9-10 należą do hip-hopowych artystów. Drake awansuje ze swoim ostatnim singlem na najwyższą jak do tej pory pozycję, a pierwszą dziesiątkę zamyka powracające do tego grona Broccoli.

Top 10:
1. Black Beatles (+1)
2. Bad and Boujee (+11)
3. Starboy (-2)
4. Closer (-1)
5. 24K Magic (-1)
6. Juju on That Beat (TZ Anthem) (-1)
7. Side to Side (-1)
8. Let Me Love You (-1)
9. Fake Love (+1)
10. Broccoli (+5)

Others:
11. Don’t Wanna Know (-3)
12. Bad Things (-3)
16. All Time Low (+8)
17. Mercy (+11)
20. This Town (+17)

  • Wowowow…

  • NeverGiveeUp

    Nie przemawia do mnie nowy hit w Top 10 :/ Fajnie że Fake Love Drake’a oczko wyżej i że All Time Low znów awansuje, szkoda spadków Alessi, Bad Things i Rihanny. Debiutancki singiel Nialla rośnie w siłę, mam nadzieję że osiągnie wielkiego sukcesu

  • Bad And Boujee byłoby lepsze BEZ Lil Uziego Verta. :/